Online marketing verschilt in de basis niet zo veel van traditionele marketing. Tegen zo min mogelijk kosten willen we zo veel mogelijk klanten binnenhalen. Steeds meer bedrijven maken dan ook marketingbudget vrij voor hun online marketing, maar dit wordt niet altijd optimaal benut.
Meestal heeft dat te maken met een gebrek aan expertise of kennis. Dat is zonde, want de wil om mooie resultaten te behalen is er en de mogelijkheden zijn er ook! Hierdoor ontstond mijn passie en zodoende ontwikkel ik me al sinds 2011 tot Online Marketing Specialist.
Op deze pagina vertel ik je graag wat meer over mezelf en wat ik voor jouw online marketing strategie kan betekenen, dus lees snel verder!
‘’Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.’’
Over Lars Maat: Online Marketing Specialist
Ik ben begonnen in de online marketing als advertentie specialist. In eerste instantie met de focus op Google Ads (SEA) en later kwam daar social advertising bij (Meta, LinkedIn, Pinterest, Twitter, Snapchat en TikTok). De laatste jaren zie ik een shift in online marketing uitvoering. De specialist die aan de knoppen draait zoals ik dat jaren heb gedaan verdwijnt. Er is meer ruimte en ook behoefte voor een algemene strateeg die een goede strategie kan bepalen en op basis daarvan de advertentie kanalen instelt. De smart bidding algoritmes van de advertentie kanalen moeten op de juiste manier gevoed worden. De machines achter die algoritmes zijn inmiddels beter dan de mens die aan de knoppen draait. Ik kan dus ook wel zeggen dat ik mezelf op dit moment meer zie als online marketing strateeg. Ik ben in staat om voor jou de juiste visie en strategie te bepalen, het measurement stuk in kaart te brengen zodat alles goed gemeten kan worden (inclusief offline conversies) en de advertentiekanalen met de juiste algoritmes aan te sturen.
In 2017 en 2019 werd mijn werk beloond met een Dutch Search Award voor de ‘beste low budget campagne van Nederland’ (2017) en ‘beste mobile campagne van Nederland’ (2019) en naast vele andere kwalificaties ben ik bijvoorbeeld Google Premier Partner, de hoogste onderscheiding die Google uitgeeft. Daarnaast ben ik meerdere keren in de jury gevraagd voor de Dutch Search Awards (2018, 2020 en 2023), heb ik meerdere andere nominaties behaald zoals de European Search Awards, DotCOMM Awards en Digital Communication Awards.
Toch vind ik mijn staat van dienst minder belangrijk dan wie ik ben en hoe ik te werk ga, want dat is meer waard dan een award of kwalificatie. Online marketing draait tenslotte om het behalen van resultaten en dat is precies waar mijn hart, als Online Marketeer, sneller van gaat kloppen.
Grappig genoeg heb ik hetzelfde gevoel bij sport, waardoor ik graag op het voetbalveld, de squash- en padek baan of in het fitnesshok sta en inmiddels al twee marathons heb gelopen. Zoals Gandhi ooit zei: ‘’Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.’’
Hoe ik te werk ga als Online Marketeer
Een tikkeltje eigenwijs maar met service op de eerste plaats, zo zou je het kunnen samenvatten. Ik vind het super om samen aan de slag te gaan en maatwerk te leveren voor jouw bedrijf, want een pasklare oplossing voor iedere uitdaging bestaat in mijn ogen niet.
Om diezelfde reden werk ik als Online Marketing Specialist niet met vaste contracten en lever ik geen pakketten. Ieder bedrijf moet geholpen worden op zijn/haar specifieke wensen. Pakketten kunnen dus in mijn ogen niet. Mocht jouw vertrouwen wegvallen dan zit je dus bij mij ook nergens aan vast. We spreken met elkaar af en kijken wat er mogelijk is terwijl we een hete bak thee of koffie drinken.
Van mij mag je altijd verwachten dat ik eerlijk, helder en transparant communiceer. Je weet op die manier altijd precies waar je aan toe bent, ook als de resultaten misschien tegenvallen. Ik zal de eerste zijn die dat aangeeft.
Door met je mee te denken en een specifieke strategie voor jouw organisatie te ontwikkelen vormen we een partnerschap waarbij we naar een gezamenlijk doel toewerken. Zelf blijf ik uiteraard op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied en zal ik minimaal eens per week met je schakelen om te bespreken hoe we verder willen, ook wanneer alles op rolletjes loopt. Er zijn altijd verbeteringen mogelijk, dus daar gaan we samen voor zorgen!
Laten we afspreken
Ik zou nog eindeloos door kunnen gaan over de ins en outs van online marketing, SEA en waarom dit alles zo interessant en waardevol is. Om je de lap tekst te besparen en jou de ruimte te geven om vragen te stellen kunnen we beter eens afspreken.
Samen kijken we dan of en hoe de online marketing strategie van jouw bedrijf een knallend succes kan worden. Helemaal vrijblijvend, natuurlijk! Neem je contact op?